Workshops Business Model Canvas
Design Innovation Group heeft van 2013 tot 2016 bij 26 culturele instellingen in de provincie Utrecht een Business Model Canvas Traject verzorgd. Ondernemers worden gestimuleerd om hun organisatie, visie en strategie te definiëren, te ontwikkelen, te evalueren en opnieuw uit te vinden aan de hand van het Business Model Canvas (BMC) en het Waarde Propositie Canvas (WPC) van Alexander Osterwalder c.s.. Deze canvassen combineren creatief strategisch denken met een ontwerpende benadering waarbij de gebruiker centraal staat. Deelnemers worden gestimuleerd om in alternatieven te denken, meerdere opties uit te proberen, verdienmodellen kloppend te maken en duidelijk stil te staan bij de wensen van de doelgroep en de waarde die zij voor hen leveren.
Deze trajecten waren onderdeel van ‘Cultuur Onderneemt’ van de provincie Utrecht. Met dit programma ondersteunt de provincie culturele instellingen (verder) op weg om succesvol te ondernemen. Faem verzorgde deze trajecten samen met Eveline van Dorp en Marieke Rietbergen van Design Innovation Group.
Opdrachtgever
Design Innovation Group > Provincie Utrecht
Periode
september 2013 – februari 2016
Culturele Instellingen
Museum De Ronde Venen
Bibliotheek Angstel Vecht & Venen
RASA
Slot Zuylen
Festival Tweetakt
Festival Spoffin
Kargadoor
Museum Sonnenborgh
RHC Vecht & Venen
Nederlands Volksbuurt Museum
Museum Veenendaal
Museum Vianen
Museum Woerden
SETUP
Cultuurhuis Kanaleneiland
Le Guess Who?
Amersfoort Jazz